Inilah Senarai Wanita Islam Terkaya Di Dunia! Tak Sangka Salah Seorang Mereka Dari Malaysia… Mesti Ramai Yang Tak Tahu kan?

Inilah Senarai Wanita Islam Terkaya Di Dunia! Tak Sangka Salah Seorang Mereka Dari Malaysia… Mesti Ramai Yang Tak Tahu kan?

Bergelar wanita paling berpengaruh di dunia merupakan salah satu cabaran besar yang perlu dipikul individu-individu hebat ini.

Namun tahukah anda bahawa wanita-wanita beragama Islam dan memiliki aset bernilai lebih ratusan billion ringgit.

Berikut kami senaraikan lima wanita muslim terkaya dan cantik di dunia:

Loading...

1. Sheikha Mozah, Qatar.

Merupakan isteri kedua kepada bekas pemerintah Qatar, Syekh Hamad bin Khalifa Al Thani. Jumlah aset yang dimiliki oleh wanita ini bersama suaminya itu dianggarkan sebanyak RM389 billion. Qatar merupakan negara yang mempunyai rizab minyak dan gas asli terluas selain negara dengan pendapatan tertinggi di dunia.

2. Fathima Kulsum Zohar Godabari, Arab Saudi.

Isteri kepada Sheikh Avdi Al Muhammad ini dilahirkan dalam antara keluarga paling kaya di dunia. Permaisuri Arab Saudi ini dikatakan jarang sekali mendedahkan wajahnya kepada umum.

Loading...

3. Hajah Hafizah Sururul Bolkiah, Brunei.

Anak kepada Sultan Hassanal Bolkiah ini dilahirkan pada 12 Mac 1980. Bapanya pernah disenaraikan sebagai orang paling kaya di dunia pada tahun 1997. Sultan Brunei juga memiliki sebuah kereta Rolls-Royce yang disalut dengan emas 24 karat serta memiliki sebanyak 7,000 kereta lain. Sultan Brunei membelanjakan jutaan ringgit pada perkahwinan anak perempuannya itu.

4. Sultanah Nur Zahirah, Terengganu, Malaysia.

Sultanah Nur Zahirah binti Adil Bakeri atau nama sebenar baginda ialah Siti Rozita binti Adil Bakeri merupakan isteri kepada Tuanku Mizan Zainal Abidin. Keluarga baginda tidak pernah mendedahkan jumlah aset yang dimilikinya naum terdapat sumber yang menyatakan anggaran jumlah kekayaan yang dimiliki baginda adalah lebih RM70 juta.

Loading...

5. Sheikha Hanadi bint Nasser Al Thani, Qatar.

Sheikha Hanadi bukanlah kerabat diraja, tetapi beliau merupakan seorang usahawan bagi sebuah syarikat pembangunan bandar di Qatar. Anggaran nilai aset yang dimiliki beliau adalah lebih kurang RM60 billion.

sumber

LEBIH ARTIKEL UNTUK ANDA…

Allahuakhbar !!! Aroma Kasturi Keluar Dari Hidung Saat Mandikan Jenazah Wanita Ini Buat Ramai TAKJUB !!!

SubahnaAllah, kuasa Allah. Seorang wanita remaja mengalami kecelakaan kemalangan. Takdir Allah, wanita ini meninggal dunia. Alangkah terkejutnya saat mandikan jenazah remaja wanita ini tiada luka. Tiba2 satu bau kasturi keluar dari hidung remaja ini. Selepas di selidiki ternyata ini amalan yang remaja wanita ini buat ramai tak sangka…

Allahuakhbar !!! Aroma Kasturi Keluar Dari Hidung Saat Mandikan Jenazah Wanita Ini Buat Ramai TAKJUB !!! | Era Barus – Ummu Ahmad ad-Du’aijy berkata ketika ia ditemui Majalah Yamamah tentang kematian seorang gadis berusia 20 tahun pada kecelakaan kenderaan. Beberapa saat sebelum meninggal, ia pernah ditanya oleh keluarganya “Bagaimana keadaanmu wahai fulanah.?” Ia menjawab, “Baik, alhamdulillah.” Tetapi beberapa saat setelah itu ia meninggal dunia. Semoga Allah merahmatinya.

Mereka membawanya ke tempat memandikan mayat. Ketika kami meletakkan mayatnya di atas kayu pemandian untuk dimandikan, kami melihat wajahnya ceria dan tersimpul senyuman seakan-akan ia sedang tidur. Di tubuhnya tidak ada cacat, patah dan luka. Dan anehnya (sebagaimana yang dikatakan ummu Ahmad) ketika mereka hendak mengangkatnya untuk menyelesaikan mandinya, keluar benda berwarna putih yang memenuhi ruangan tersebut menjadi harum kasturi. Subhanallah! Benar ini adalah bau kasturi. Kami bertakbir dan berdzikir kepada Allah sehingga anakku yang merupakan sahabat si mayat menangis melihatnya.

Kemudian aku bertanya kepada bibi si mayat tentang wanita ini, bagaimana keadaannya semasa hidup? Ia menjawab, “Sejak mendekati usia baligh, ia tidak pernah meninggalkan sebuah kewajiban, tidak pernah melihat filem, sinetron dan muzik. Sejak usia tiga belas tahun, ia sudah mulai puasa Isnin-khamis dan ia pernah berniat secara sosial membantu memandikan mayat. Tetapi ia terlebih dahulu dimandikan sebelum ia memandikan orang lain. Para guru dan teman-temannya mengenang ketakwaannya, akhlaknya dan pergaulannya yang banyak berpengaruh terhadap teman-temannya baik ketika masih hidup maupun setelah meninggal.”

Aku katakan,
“Benarlah perkataan syair,
Detak jantung seseorang berkata kepadanya,
bahwa kehidupan hanya beberapa minit dan detik saja.
Camkanlah itu dalam dirimu sebelum engkau mati,
Seorang insan mengingat umurnya yang hanya sedetik.”

Dan perkataan yang lebih baik dari itu adalah firman Allah Subhanahu wa Ta’a, “Dan Allah telah menjadikanku selalu berbakti di manapun aku berada.” (Maryam: 31).

Lalu ummu Ahmad melanjutkan ceritanya, Ada lagi jenazah seorang gadis yang berumur 17 tahun. Para wanita memandikannya dan kami melihat jasadnya berwarna putih lalu beberapa saat kemudian berubah menjadi hitam seperti kegelapan malam. Hanya Allah-lah yang mengetahui tentang keadaannya. Kami tidak sanggup bertanya kepada keluarganya, agar kami dapat menyembunyikan aib jenazah. Hanya Allah-lah yang Maha Tahu.

Kita bermohon kepada Allah keselamatan dan kesehatan.

Wahai saudariku apakah dua kisah ini dapat engkau jadikan sebagai pelajaran? Apakah engkau akan mengikuti jejak orang shalih ataukah engkau menjadikan wanita-wanita fasik dan durhaka sebagai tauladan? Kematian bagaimanakah yang engkau pilih?

Kisah ini dicantumkan dalam Majalah al-Yamamah edisi 1557 tanggal 14 Shafar 1320 H.

Sumber: Serial Kisah Teladan karya Muhammad bin Shalih al-Qahthan

Sumber : kisahIslam

Loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *