Mohon Share! Minuman Ringkas Ini Mampu Mencuci Usus Dan Kempiskan Perut Sekaligus Sepantas 2 Minggu!

Mohon Share! Minuman Ringkas Ini Mampu Mencuci Usus Dan Kempiskan Perut Sekaligus Sepantas 2 Minggu! Murah, Sedap dan Mudah…!

 

Pasti ada dikalangan anda yang mengalami kesukaran untuk membuang air besar lebih-lebih lagi di waktu pagi.

Masalah ini boleh diklasifikasikan dengan masalah sembelit dan pastinya ia sangat-sangat membuatkan kita tidak selesa dan menggangu aktiviti harian.

Masalah usus jika dibiarkan mampu memberi kesan yang sangat merbahaya kepada sistem tubuh badan lebih-lebih lagi sistem pencernaan.

Dan lebih membimbangkan lagi, penyakit yang berpunca dari masalah penghadaman adalah punca keenam kematian di hospital kerajaan sepanjang 2008.

Loading...

Masalah usus lebih terdorong kepada masalah perut buncit dan semestinya ia akan mencacatkan penampilan seseorang.#

Tahukah anda bahawa amalan minum yogurt drink seperti yakult, vitagen dan sebagainya dapat menjadikan usus anda sentiasa dalam keadaan baik.

Tetapi ada satu lagi elemen yang wajib ada untuk menyingkirkan segala sisa makanan dan selaput yang tersangkut pada saluran usus sekaligus mengempiskan perut.

Memetik dari portal Vitdaily ada mendedahkan rahsia paling mudah dan murah yang anda hanya boleh dapatkan di kedai atau pasaraya dengan kos lebih kurang RM9.

Jika anda sayangkan usus anda, sila ikuti tips di bawah;

Nata De C0c0+ Yakult

Loading...

RM 4.00 + RM 5.oo = RM 9.00

Minum Yakult bersama Nata De C0c0. Itu sahaja.

Kos untuk kedua-kedua minuman ini hanyalah lingkungan RM9. Jika anda berkunjung ke Tesco, mungkin harga kedua-dua minuman ini lebih murah dijual.

Cara penyediannya pula amatlah ringkas, buang air manisan nata de coco dan gantikan ia dengan air putih.

Ambil sebotol minuman yakult dan campurkan bersama-sama 12-15 kiub nata de coco.

Amalkan minum setiap kali bangun tidur (sebelum sarapan) dan sebelum tidur. (2 kali sehari)

Loading...

Menurut Vitdaily, rahsia minuman bajet ini telah disy0rkan oleh seorang doktor perubatan dan pastinya ia selamat dan berkahsiat.

Kesimpulannya, tidak perlu menghabiskan duit yang banyak untuk membeli sebarang supplemen atau ubat. Hanya perlukan RM9 di dalam poket, usus anda sihat, perut anda kempis.

LEBIH ARTIKEL TRENDING…

MANFAAT DAN KEUTAMAAN SURAH AL FATIHAH YANG LUAR BIASA.. “SAMA-SAMA KITA KONGSIKAN”

Banyak sekali hikmah, manfaat dan keutamaan membaca Surat Al-Fatihah, salah satu diantaranya yaitu orang yang membaca Surat Al-Fatihah, akan mendapat pahala seperti membaca sepertiga Al-Qur’an, dan masih banyak lagi. Subhanallah…. sungguh luar biasa.

Nah, pada halaman ini kami akan memaparkan secara lebih rinci tentang apa saja keutamaan dan manfaat Surat Al-Fatihah bagi orang-orang yang telah membaca dan mengamalkannya. Untuk lebih jelasnya, silakan langsung saja kita simak ulasan selengkapnya berikut ini, sebagaimana kami lansir dari berbagai sumber.

Hikmah dan Keutamaan Membaca Surat Al-Fatihah Membaca surat al-Fatihah mendapat pahala seperti membaca sepertiga al – Quran .

Orang yang membaca al-Fatihah seolah ia telah menyedekahkan emas di jalan Allah Swt.
Orang yang membaca al-Fatihah seolah ia telah membaca kitab taurat, injil, zabur, al-Quran, suhuf idris As., dan suhuf Ibrahim As. tujuh kali.
Setiap satu ayat dari al-Fatihah menjadi penutup satu pintu neraka
Amalkan membaca al – Fatihah sebanyak 70 kali setiap hari dalam keadaan berwudhu ‘ dan ditiupkan pada air lalu diminum selama tujuh hari. Insya – Allah akan mudah memperoleh ilmu pengetahuan; di samping itu dapat mengontrol hati dan pikiran dari hal – hal yang merusak .
Amalkan membaca al – Fatihah saat hendak tidur, diikuti membaca Surah al – Ikhlas tiga kali, Surah al -Falaq dan Surah an – Nas , insya – Allah akan aman tentram dan terjauh dari gangguan setan.
Bagi mereka yang memiliki hajat yang baik , termasuk untuk mendapat kenaikan pangkat / derajat , untuk mendapatkan rezeki yang lebih baik dari keadaan fakir, untuk dapat menyelesaikan utang , untuk menyembuhkan penyakit , agar anak menjadi saleh dan berbagai hajat lagi, maka hendaklah ia memohon kepada Allah swt dengan membaca al – Fatihah sebanyak 41 kali setiap hari . Waktunya adalah antara shalat sunnah Subuh dan shalat fardhu Subuh . Amalkan praktek ini sampai 40 hari , insya Allah hajat kita akan dikabulkan oleh Allah swt.
Amalkan membaca al – Fatihah sebanyak 20 kali setiap habis sholat fardhu , insya – Allah akan memperoleh rezeki yang lancar , pangkat / derajat yang baik di sisi masyarakat, dan baik akhlaknya . Mudah dalam urusan hidupnya dan keluarga mendapatkan perlindungan Allah swt
Untuk membuka pintu rezeki yang luas dan mempermudah segala urusan hidup serta terhindar dari segala kesulitan, amalkan membaca al – Fatihah sebanyak 41 kali saat makan sahur malam. Insya – Allah akan dimakbulkan Allah s.w.t.
Setengah ulama menganjurkan membaca al – Fatihah sebanyak 40 kali setiap habis sholat Maghrib dan sunatnya. Insya – Allah hajatnya akan terkabulkan .
Dianjurkan juga mengamalkan membaca al – Fatihah sebanyak 41 kali , insya – Allah dapat mengobati sakit mata, sakit gigi , sakit perut dan lain – lain .
Barangsiapa mengamalkan bacaan Al – Fatihah diwaktu sahur ( tengah malam ) sebanyak 41 kali maka Allah swt bukakan pintu rezekinya dan Dia mudahkan urusannya tanpa kepayahan dan kesulitan.
Rumah yang dibacakan surah al-Fatihah dan surah al-Ikhlas tidak akan ditimpa kefakiran dan banyak kebaikan.
Membaca al-Fatihah dan surah al-Ikhlas sebelum tidur akan mendapatkan keamanan dari apapun kecuali maut.

Itulah beberapa hikmah, manfaat dan keutamaan mengamalkan/membaca Surat Al-Fatihah yang dapat kami share. Sebagaimana yang kita ketahui, Surat Al-Fatihah merupakan Jantung / induknya Al-Quran (Ummul Quran / ummul kitab), Surat Al-Fatihah ini juga menjadai salah satu Rukun yang harus dibaca dalam ibadah shalat (Rukun Sholat). Dan dengan mengetahui banyaknya keutamaan dan manfaat yang kita peroleh dari membaca dan/atau mengamalkan surat Al-Fatihah, semoga kita akan lebih giat lagi untuk selalu mengamalkan atau membaca surat yang menjadi jantung al-Qur’an ini..

SILAKAN SHARE.. SAMA-SAM KITA CARI KEBERKATAN..

LEBIH ARTIKEL TRENDING…

Pernahkah Kita Terfikir Dengan Cara Duduk Mendapat Kemurkaan Allah…Ramai Melakukannya Perbuatab Ini Tanpa Sedar…


Amaran !!! Posisi Duduk Seperti Inilah Yg Sangat Di Murkai Oleh Allah SWT, Kenapa? Ini Alasannya !! | Era Barus – Setiap apa yang Allah larang pasti ada hikmahnya. Kali ini kita melihat posisi duduk yang dibenci oleh Allah.

Duduk yang dimurkai sebagaimana yang disifati Nabi dengan menjadikan tangan kiri sebagai penumpu tubuh.
Dewasa ini, masyarakat kebanyakan sering mengertikan bahwa Islam itu hanya mengurus masalah ibadah kepada Allah saja. Faktanya, tidak hanya menyangkut masalah hubungan kita dengan Allah (habluminallah), namun Islam juga mengurus masalah menyangkut hubungan kita dengan sesama manusia (habluminannas) dan lingkungan.

Bahkan Islam itu mengatur seluruh aspek kehidupan manusia dari yang paling kecil hingga paling besar, dari paling sederhana hingga paling rumit bahkan dari manusia bangun tidur sampai tidur lagi.

Islam menjadi satu-satunya agama sekaligus sistem yang layak dijadikan pedoman hidup. Kelengkapan cakupan aspek kehidupan Islam desebutkan secara rinci dalam Al Qur’an. Termasuk mengatur perkara duduk.

Di antara bentuk duduk yang terlarang adalah sebagaimana terlihat pada gambar diatas, yaitu duduk dengan meletakkan tangan kiri di belakang dan dijadikan sandaran atau tumpuan.


Melalui Rasulullah SAW, Allah mengabarkan Dia begitu murka dengan hamba-hamba-Nya yang duduk seperti ini. Sebagai muslim, sudah selayaknya kita menjauhi apa yang diperintahkan Rasul, termasuk menghindari duduk seperti ini.


Bukankah ini sering kita lakukan? Terutama saat duduk di lantai saat menghadiri jamuan, saat bersantai bersama keluarga atau saat berada di dalam masjid.

Al Syarid bin Al Suwaid berkata: Rasulullah SAW melintasi sedang aku duduk begini; aku letakkan tangan kiri ke belakang badanku dan bertongkat dengan tapak tanganku. Lalu Rasulullah berkata kepadaku: “Adakah engkau duduk dengan duduknya mereka yang dimurkai?!”- Diriwayatkan oleh Ahmad, dan Abu Daud. Disahihkan oleh Al-Albani.

Dalam riwayat Abu Daud yang lain pula disebutkan: “Janganlah kamu duduk seperti ini kerana ia adalah cara duduk orang-orang yang diazab.” Hadis itu dihasankan oleh al-Albani.

Juteru itu, sesiapa yang mahu duduk menyandar, maka bersandarlah pada tangan kanan, bukan kiri. Ataupun dia bersandar pada kedua-dua tangannya.

Syeikh Ibnu Uthaimin berkata: Cara duduk ini adalah disifatkan oleh Nabi SAW sebagai cara duduk orang-orang yang dimurkai. Adapun meletakkan kedua-dua tangan di belakang badan dan menyandar pada salah satu daripadanya adalah tidak mengapa. Ataupun dia meletakkan tangan kanannya juga tidak mengapa. 

Apa yang disifatkan oleh Rasulullah sebagai cara duduk orang-orang yang dimurkai ialah menjadikan tangan kiri di belakang badan, dan menjadikan tapak tangannya di tanah dan bersandar padanya. Inilah apa yang disifatkan oleh Nabi SAW sebagai cara duduk orang-orang yang dimurkai.

Beliau turut berkata: Hadis itu maknanya jelas iaitu seseorang tidak boleh menyandar pada tangan kiri yang berada di belakang pada tanah (lantai).

Syeikh ditanya: Sekiranya seseorang duduk seperti ini dengan tujuan berehat sahaja, bukan tujuan mengikut orang Yahudi, adakah dia juga berdosa? Beliau menjawab: Sekiranya dia mahukan untuk berehat, maka jadikanlah sisi kanan, lalu hilanglah tegahan.

Syaikh ‘Abdul Al ‘Abbad mengatakan bahwa duduk seperti ini hukumnya haram, meski sebagian ulama lain mengatakan makruh.

“Makruh dapat dimaknakan juga haram. Dan kadang makruh juga berarti makruh tanzih (tidak sampai haram). Akan tetapi dalam hadits disifati duduk semacam ini adalah duduk orang yang dimurkai, maka ini sudah jelas menunjukkan haramnya.” (Syarh Sunan Abi Daud, 28: 49)

Sementara itu Syaikh Muhammad bin Sholih Al ‘Utsaimin mengatakan, duduk yang dimurkai sebagaimana yang disifati Nabi dengan menjadikan tangan kiri sebagai penumpu tubuh. Namun jika meletakkan kedua tangan sebagai tumpuan, atau tangan kanan saja menjadi tumpuan, maka hal itu tidak mengapa.

Lantas jika ada yang bertanya, dimana logikanya? Sebagian mungkin mengatakan, ini tidak masuk akal dan tidak berdasarkan ilmu pengetahuan. Allah dan Rasulullah SAW sudah memerintahkan, maka ini sudah cukup bagi seorang muslim.

Adapun para ulama mengatakan jika duduk seperti ini merupakan duduknya orang-orang yang sombong.

Masihkan kita mahukan bukti lain? Jika ini perintah Allah dan Rasulnya, maka kita tidak perlu bukti lain. Ini adalah perintah dan jika tidak ditaati merupakan tanda kesombongan seorang muslim.

Begitulah ajaran Islam, setiap sendi kehidupan bernafas dengan aturan yang sudah ditetapkan. Peraturan yang dibuat, bukan bermaksud memberatkan, namun pasti ada sebab positif baik dari segi sosial dan kesihatan.

Sumber : IslamItu Indah

Loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *